IlseinEngeland.reismee.nl

Would you like to become our Au Pair?

Lieve allemaal,

Het is weer tijd voor een verhaaltje want er hebben zich wat belangrijke ontwikkelingen plaatsgevonden!

Vorige week had ik voor het eerste een Skype gesprek met de familie Johnson. We hadden heel leuk mailcontact gehad, maar toch was dit ontzettend spannend. We hadden om 08.00 pm engelse tijd afgesproken dus ik zat om 21.00 zenuwachtig achter mijn laptopje. Daarvoor had ik 10 minuten voor de laptop gezeten om te kijken of mijn haar wel goed zat, of ik geen rare vlekken in mijn gezicht had en of mijn kamer er netjes uitzag door de webcam. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar op dat moment was dat gewoon even belangrijk haha.

Het gesprek ging ontzettend goed. Ian, de vader, stelde me erg op mijn gemak. We hebben gepraat over de kinderen en over het gezin, over de stad waar ze wonen en over hoe ze hun au pair in het gezin zien. Daarna heb ik nog even met Bianca gepraat, hun huidige au pair. Het was erg nuttig en gezellig want zo kreeg ik echt een goed beeld van de familie. Bianca vertelde dat ze zich helemaal thuis en een echt gezinslid voelde. Dat is voor mij het allerbelangrijkste, dat ik niet word gezien als hulp maar als gezinslid.

Verder had ik nog wat andere familieprofielen gezien, maar the Johnsons bleven voor mij het leukste. Ik had daarom maandag nog een Skype gesprek met ze. Dit keer was Sarah, de moeder, er ook bij. Bij het eerste Skype gesprek kon ze niet zijn aangezien ze moest werken.Het gesprekwas erg leuk en gezellig, ik heb ze voor mijn gevoel echt beter leren kennen en er is een goede klik. Ze heeft mij zelfs een rondleiding door het huis gegeven met de webcam, was ontzettend leuk. Aan het einde van het gesprek zeiden ze dat ze mij erg leuk vonden en het helemaal zagen zitten en daarom vroegen ze ook of ik hun au pair zou willen worden. Ik heb natuurlijk JA! gezegd, ik was erg blij! Op dit moment moeten er nog een aantal zaken geregeld worden zoals verzekeringen, telefoonabbonementen, bankrekeningen en vliegtickets. Ik weet nog niet de precieze datum waarop ik vertrek, maar het is eind augustus.

Ik zal nu wat meer vertellen over de familie Johnson. Het gezin bestaat uit vader Ian, moeder Sarah, zoon Sam (5 jaar) en dochter Erin (3 jaar). Ze wonen in Leicester, opongeveer 20 minuten lopen van het centrum. Als je met de trein naar het zuiden reist ben je binnen een ruim uur in Londen, helemaal prima te doen dus! Ian is geluidstechnicus bij live tv-uitzendingen, hij is daarom vaak voor een paar dagen weg. Sarah heeft een eigen fitness dance studio en geeft daar zumba lessen (vooral 's avonds). Daarnaast is ze holistisch therapeut.

Sam is een echte jongen. Hij houdt van karate en gaat daar dan ook twee keer per week heen. Hij houdt verder van actiefiguren, lego, fietsen en buitenspelen. Erin is daarentegen een echt meisje-meisje. Ze houdt van tasjes, knuffels, zingen en ze wil je graag overal mee helpen. Zo zoekt ze graag haar eigen kleding en die van haar ouders en haar au pair uit. Dat worden straks nog heftige kledingcombinaties voor mij haha!

Waarschijnlijk heb ik volgende week nog een Skype gesprek met de kinderen, zodat zij mij en ik hen sowieso ook nog even heb gesproken.

Ik heb ontzettend veel zin om straks deel uit te gaan maken van dit gezin! Het blijft natuurlijk erg spannend om straks te vertrekken, maar ik weet zeker dat ik me hier op mijn gemak ga voelen. Eerst nog 2 maanden vakantie vieren en dan vertrek ik naar mijn geliefde Engeland.

Heel veel liefs, Ilse

Reacties

Reacties

Madieke Bruijns

Hee Ilse, nu geef ik even een reactie op jòùw reisblog haha. Het klinkt echt als een super leuk gezin! Ook een erg leuke foto van de kinderen :) Alvast heel veel plezier! Je kunt me trouwens ook vinden op Facebook, mocht je dat leuk en handig vinden. Het zou me in ieder geval erg leuk lijken om elkaar bijvoorbeeld eens in Londen te treffen, aangezien we daar allebei een beetje in de buurt komen te zitten. Tot ziens in het geliefde Engeland dan maar, haha! :) Groetjes, Madieke

Suzanne

Hey Ilse!!

Klinkt allemaal super leuk!! En vooral erg belangrijk dat het allemaal goed voelt en er een goede klik is.
Zo te horen komt het helemaal goed en ga je daar een super leuke tijd te gemoed!! Ik kijk uit naar al je blogverhalen! :-)

Liefs, Suus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active