IlseinEngeland.reismee.nl

Shakespeare's world

Lieve allemaal!

Ik heb er weer een fantastisch weekend opzitten. Voordat ik begin met het verhaal over mijn weekend moet ik even zeggen dat ik eigenlijk iets ben vergeten te vertellen in mijn vorige blog. Ik ben namelijk vorige week naar het Nederlandse circus geweest hier in Leicester! Samen met Erin, Sam, Granny and Granddad gingen we het circus bezoeken. Toen we binnenkwamen galmde Grad Damen al door de speakers, schaam schaam.. Gelukkig kon ik goed uitleggen dat deze muziek maar een klein onderdeel is van de Nederlandse muziek haha! Gelukkig zei Granny al dat ze het helemaal begreep: hier in Engeland heeft men ook 'gipsy' muziek.

Ik had eigenlijk geen verwachtingen van het circus maar uiteindelijk was het heel erg leuk! Acrobaten, dansers en clowns, het was er allemaal. Er werden gelukkiggeen dieren in de show gebruikt waar ik erg blij om was. Natuurlijk moesten Sam en Erin onder de show allebei een keer naar de wc, dus hup daar ben ik dan om ze te helpen :) Na de show was het al erg laat, ze sliepen dan ook al in de auto toen we terugreden naar huis. Gelukkig hebben opa en oma geholpen om ze in bed te krijgen om vervolgens naar huis te gaan.

Na weer een 'gewone werkweek' heb ik dan echt een fantastisch weekend gehad. Ik zet gewoon en werkweek even tussen haakjes omdat ik het ten eerste niet echt werken vind. Het is meer oppassen op de kinderen en het huis netjes blijven houden. Daarnaast is elke dag natuurlijk anders wat het eigenlijk niet echt gewoon maakt. Maar om het even makkelijk te zeggen doe ik he zo :)

Zaterdagochtend moest ik zoals gewoonlijk nog even op de kindjes passen. Ian was vrijdagavond aangekomen en ging zaterdagochtend weer weg. Ik kon dus eventjes uitslapen tot 9 uur, dat had Ian aangeboden omdat ik zoveel had gewerkt de afgelopen tijd. Erg aardig dus :) Rond een uur of 10 ging Ian weg en heb ik heerlijk met de kindjes gespeeld. Zaterdag is de enige dag in de week dat de kinderen mogen gamen (DS, playstation, de Wi, Ipad.. ja echt alles hebben ze!) dus daar maken ze dan ook gebruik van. Ik ben echt heel erg slecht in racespellen op de Playstation dus Sam verslaat me altijd, zonder dat ik dat expres doe haha! Ik bots overal tegenaan, nog even oefenen dus.. Na geluncht te hebben ben ik met de kinderen naar het busstation gelopen. Sarah had namelijk een zumba dag voor het goede doel, daarom hadden we afgesproken dat ik de kinderen zou afzetten bij haar studio. Sam en Erin waren door het dolle heen want ze vinden een ritje met de bus fantástisch. Toen ik ze had afgezet begon mijn weekend echt. Ik ben naar het station gelopen om de trein naar Stratford-Upon-Avon te nemen aangezien ik daar had afgesproken met drie andere Nederlandse au pairs: Jildau, Ellemieke en Mariëlle. Ellemieke had ik al een keer in Londen ontmoet, Mariëlle een keer in Nederland bij de au pair workshop en Jildau had ik eigenlijk nog nooit in het echt ontmoet. Ik nam de trein van 13.49 en kwam aan om 16.55. Best een lange reis dus! Het ligt helemaal niet zo ver van Leicester, maar aangezien je zo vaak moet overstappen moet je steeds heel lang wachten. Toen ik daar aankwam was het echt super om weer even Nederlands te spreken. Het weer was trouwens ook heel mooi dus dat hadden we al meezitten :) Na even door het stadje te hebben gewandeld zijn we naar het vvv-kantoor gegaan. We hadden besloten om de volgende dag een boottocht te doen en om deze avond naar een toneelstuk te gaan, van Shakespeare ;) Want zoals jullie misschien weten is Stratford-Upon-Avon de stad waar Shakespeare is geboren en heeft geleefd. Hij ligt er ook begraven. Na een heerlijke (maar voor de lijn o zo slecht) burger te hebben gegeten in een pub zijn we naar het theater gegaan. De show was volledig in het oud-engels dus het was echt moeilijk te volgen! Ik heb daarna nog maar even een samenvatting op Internet opgezocht haha. Toch was het verhaal wel in grote lijnen te volgen en vond ik het ontzettend leuk! Na het theater zijn we naar het hostel gegaan. Het ligt best een beetje buiten de stad dus we hadden een bus gepakt. Je kon gelijk zien we er ook naar het hostel gingen, allemaal waren ze buitenlands met grote rugzakken :)

In het hostel was het erg fijn. We hadden een kamer voor 6 personen en door een foutje sliep er niemand meer bij ons op de kamer. Terwijl de prijs hetzelfde bleef, helemaal prima dus! :) Na een engels ontbijt zijn we weer naar het stadje gegaan. We hebben eerst wat rondgelopen. We zijn naar Shakespeare's graf geweest, we hebben het huis van de dochter van Shakespeare gezien en Shakespeare's huis zelf natuurlijk. Helaas kon ik het graf niet helemaal goed bezichtingen, alleen de kerk van de buitenkant. Er was namelijk een dienst bezig. Zondagochtend he.. :) Na deze bezichtigingen hebben we een boottocht gemaakt, mét persoonlijke gids. Dat was erg leuk. Als je trouwens nog op zoek bent naar een schitterend huis dan moet je het echt daar zoeken: wat een huizen zeg! Aan het water, prachtig. Na de boottocht hebben we nog een beetje geshopt en een heerlijke scone gegeten. Toen was het helaas alweer tijd om te gaan. Ik heb er echt ontzettend van genoten!

Morgen ga ik dan naar de Engelse language school voor een engelse test, ben benieuwd. Verder heb ik hele leuke plannen dit weekend dus daar kijk ik ook weer naar uit. Bedankt voor alle reacties trouwens, vind het erg leuk om ze te lezen!

Heel veel liefs! X

Reacties

Reacties

Jolijn

Hoi Ilse,
Wat leuk dat je zo vaak wat op je blog zet!
Lees het iedere keer met veel plezier.
Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt, en er
zo van geniet!
Liefs

Wilfred Zweverink

Leuk om te lezen Ilse, benieuwd hoe je test gaat, ik heb je iig enigszins voobereid ;-)

Ilse

Hoi hoi! Leuke reactie Jolijn, dank je! :) hoe is het met jou verder? Bevalt de studie? En dank je Wilfred!! :-) klopt helemaal, ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat. Ik houd jullie op de hoogte! X

aukje

Ha Ilse, Leuk om je verhalen te lezen! Moeten gauw weer es skypen :-) Dikke kus, Aukje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active