IlseinEngeland.reismee.nl

It's a wonderful life

Lieve allemaal,

Er zijn alweer twee weekenden voorbij gevlogen sinds ik voor het laatst wat heb geschreven. Het weekend nadat papa en mama weg waren gegaan ben ik zaterdag met Sabrina naar de bioscoop geweest en hebben we lekker in de stad gegeten. Het was heel spontaan, dus we hadden niet echt gekeken welke films er draaiden. We konden eigenlijk alleen maar naar Madagascar 3 aangezien de andere films of te eng waren (Sinister..... :|) óf ze draaiden veel later. De beslissing was snel gemaakt: madagascar 3 dan maar! Ik had er eigenlijk helemaal geen verwachtingen van dus ik kan niet zeggen dat het mijn verwachtingen heeft overtroffen, maar ik heb echt zo'n leuke tijd gehad! De film was hilárisch, wat een leuke humor. Het grappigste was eigenlijk nog wel dat er een man voor ons zat(hij was in zijn eentje)die zo hard lachte elke keer, dat ik weer moest lachen om zijn lach. Geweldig. We hebben na de film in een italiaans restaurant gegeten wat erg lekker was. Heb een fijne middag en avond gehad!

Zondag werd ik door Marie, Patrycja en Lisa opgehaald met de auto. Erg luxe hoor, dat ik niet naar het station hoefde te lopen :) We hadden een dagje Bridgnorth en Ironbridge gepland. Het zijn twee héle schattige stadjes/dorpjes.Onderweg hebben we Christina nog opgehaald in Hinkley dus uiteindelijk zaten we met z'n vijfen in de auto. Ik was niet degene die reed, en ik moet zeggen dat ik een aantal keren mijn hard echt vast heb gehouden.Ik weet niet of het aan de cultuur ligt, maarde rijstijlvan een oostenrijkseis echt totaal anders dan die van mij haha!De dorpjes liggen in een heuvelachtig gebied met veel hoogteverschillen, misschien ben ik dat ook wel helemaal niet gewend en zij wel. Wie weet :) Helaas was het weer echt totaal 'rubbish'. De regen kwam uit de lucht vallen.. toch vond ik dat stiekem niet erg want dat was een goed excuus om de paraplu te gebruiken die ik van mama heb gekregen. Hij is echt zo mooi, haha! Echt een sieraad vind ik. We hebben wat rondgelopen in het dorpje, mooie foto's gemaakt en we zijn met een soort bergliftje omhoog gegaan. De sfeer was heel goed, echt een leuk dorpje om heen te gaan. Na Bridgnorth zijn we naar Ironbridge gereden. Hier staat de Ironbridge: de eerste ijzeren brug OOIT in de wereld. Ook dit was zo'n schattig plaatsje. We hebben heerlijk gegeten en het plaatsje ontdekt. We willen zeker nog een keer terug wanneer het beter weer is. Na deze dag zijn we weer terug gereden en heb ik maandagochtend heerlijk uitgeslapen.

Dit weekend was ook weer ontzettend leuk. Zaterdagmiddag hebben Sarah (mijn hostmum) en ik een 'girls day out' gehad. Sarah nam me mee naar de stad om samen te lunchen en te shoppen. Het was zo fijn om even tijd te hebben om met elkaar te praten. Normaal gesproken is Sarah namelijk veel aan het werk (ook als ze thuis is). Een goed gesprek komt er daardoor nauwelijk van. Tijdens de lunch hebben we gepraat over de vorige au pairs, de kinderen, genante mensen in het restaurant en over kerst. Want ja ja, kerst komt eraan... AND THAT FREAKS ME OUT!! Ik heb namelijk nog nooit 'echt' kerst gevierd. Met kerst was het altijd zo van: lekker dineren met familie. Hier is dat ook zo, maar het is echt een super uitgebreid diner. En dan komt nog het ergste: de kadootjes! Want ja, ze doen hier echt aan kadootjes Als je hier kerst viert verwachten ze dat je kadootjes koopt/geeft. Dat betekent voor mij dat ik voor Sam, Erin, Sarah, Ian, Darryl, Miumi, Granny en Granddad kadootjes moet kopen. Ik vind het al lastig om voor papa een kadootje te vinden, laat staan voor de oom van mijn hostchildren of de opa ervan. Ik merk ook nu aan mezelf dat ik telkens in elke winkel denk: misschien kan ik hier wel een leuk kadootje kopen. Sarah zei al dat het heel moeilijk is om voor Granny een kadootje te kopen: ze is niet zo gauw tevreden. Dat had ik eigenlijk helemaal niet achter Granny gezocht, haha! Toch is dat ook wel heel engels. Je doet alsof je het heel leuk vindt (oh, thank you darling it's lovely!!) maar eigenlijk vind je het drie keer niets. Na een ontzettend leuke midddag heb ik 's avonds opgepast op de kindjes. Het was erg lastig om ze in slaap te krijgen ivm het vuurwerk. Het is hier namelijk Bonfire night, officieel vandaag. Het is een feestdag maar waarom precies weet ik niet. Heel lang geleden wou een man het parlementsgebouw in Londen laten exploderen, een vorm van protest tegen de koning en het beleid. Dat is niet gelukt want ze hebben het op tijd ontdekt en de man is onthoofd. Toch vieren ze elk jaar met heel veel vuurwerk deze dag (explosie-->vuurwerk, dat is de link). Ik weet nou niet of ze vieren dat de man het parlementsgebouw wou opblazen (wat heel raar zou zijn) of dat ze vieren dat de koning nog leefde. Nevermind, de kinderen konden er iniedergeval niet van slapen.

Zondagochtend ben ik heeeeeeeeeel vroeg opgestaan (5.30 am) om naar het busstation te vertrekken. Ian was speciaal voor mij opgestaan om 6 uur om mij weg te brengen, hoe aardig van hem!! Hij sprong daarna weer zijn bed in zei hij, maar toch. Erg aardig van mijn familie dat ze dit soort dingen aanbieden :) Aangekomen bij het busstation ben ik met een bus naar Brighton gegaan. Het was een georganiseerde busreis. Erg handig, want met het normale openbaar vervoer doe je er ontzettend lang over en moet je heel veel betalen. Dit was heel goedkoop en je kan gewoon in de bus zitten zonder over te stappen of te wachten :) Onderweg werd Lisa opgepikt door de bus in Oadby, een plaatsje vlakbij Leicester waar ze woont. We hebben echt een fantastische dag gehad. De ochtend was heel erg regenachtig, het waaide hard en het was koud maar de middag was fantastisch. We hebben heerlijk rondgelopen in 'the Lanes' (ga daar zeker heen als je in Brighton bent!). De winkeltjes zijn zo schattig, ik houd echt van die sfeer. Ik heb nog een leuk paar handschoenen gescoord en een aantal leuke kaarten. Toen we in een alternatief winkeltje kwamen (stel je voor: wierook aan, indiase kleden hangen overal, meditatie muziek staat aan) hebben we nog een hele poos met de verkoper (echt een meditatie-man) gepraat.Hij vroeg wat onze levensvisies etc waren, erg leuk haha. Aangezien Lisa ook graag in het onderwijs wilt gaan werken hebben we dat maar gezegd op één van zijn vragen. Gelijk kregen we een heel verhaal over hoe goed dat is aangezien het onderwijs nu een enorme verandering doormaakt. Hij bleef maar zeggen dat we nu maar een klein deel van ons hersenen gebruiken en dat er nog zoveel meer bij komt kijken. We zouden ons hele 'mind' moeten gebruiken in het onderwijs. Hij zou graag willen zien dat we ook leren om onszelf te leren kennen en om te leren liefhebben. Het was erg interessant en ik kon me ook best vinden in een aantal dingen die hij zei, maar na 5 minuten was het wel weer genoeg. Na een fijne lunch zijn Lisa en ik het museum 'Brighton Art & Gallery' ingegaan. Wat een fantastisch museum! Je kon er van alles zien. Van moderne kunst tot de oudheid tot mode. We hebben daar best lang rondgelopen! Na deze dag zijn we weer met de bus terug gegaan en heb ik uiteindelijk een taxi naar huis genomen.

Vandaag heb ik uitgeslapen.. heerlijk! Vind het zo fijn dat ik op maandag ook vrij ben. Een heerlijke dag om bij te komen van de week en het weekend. Rond het eind van de ochtend ben ik naar de stad gelopen want ik had mijn eerste yoga les. Wat was dat fijn zeg! Het is echt een hele fijne combinatie van inspanning en ontspanning. Vind het erg leuk dat ik dit doe in Engeland aangezien mijn yoga lerares (Sue) alles in het engels vertelt natuurlijk. Dat is toch anders dan iemand die in het Nederlands praat. Na mijn les ben ik de stad ingegaan. Wou eigenlijk alleen wat postzegels kopen maar ik ben thuisgekomen met een dure trui (waar in ontzettend blij mee ben) en nog veel meer.

Ben eigenlijk helemaal vergeten te zeggen dat het hier ook Halloween is geweest! De kindjes waren schattig in hun kostuums (Erin was een heks en Sam was een skelet). Sarah had alleen helemaal geen snoep in huis dus elke keer als de bel ging deden we alsof er niemand was haha! Gelukkig kwamen granny en granddad ons redden met snoepjes zodat we toch nog wat aan de kinderen konden geven.

Aankomend weekend ga ik naar het Lake District, kijk daar enorm naar uit. Ik geniet nog steeds elke dag hier! Een hele dikke knuffelX

Reacties

Reacties

aukje

Ha Ilse,
Leuk om weer wat van je te lezen. Mocht ik nog iets kunnen doen voor je kerst cadeaus aldaar dan hoor ik het wel. Een groot zak drop voor granny, hollandse tulpen, molen , klompen of paraplu met klompen?? :-)
Succes er mee!
X Aukje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active