IlseinEngeland.reismee.nl

Lake District

Lieve allemaal,

Ik heb er net weer een geweldig weekend opzitten! Zaterdagochtend had ik de kinderen zoals gewoonlijk van 09.00 tot 13.00. Deze ochtend begon eigenlijk heel slecht. Sarah had de kinderen ontbijt gegeven etc, maar Erin wou haar ontbijt opeens niet meer (ze wou wel een ander soort cornflakes). Sarah vond dit echter belachelijk en zei dat het 'wasting food' was als ze dat deed. Ben het daar helemaal mee eens trouwens. Maargoed, Erin wou per se andere cornflakes anders zou ze haar ontbijt niet opeten. Toen zei Sarah: oke, dan maar geen ontbijt! Nou daar werd Erin heel boos en verdrietig om en ze stormde dan ook naar boven om te huilen. Ze stelde zich echt ontzéttend aan. Toen Sarah wegging naar haar werk was ze nog steeds aan het huilen en het hield maar niet op. Na ongeveer drie kwartier (toen Sam en ik allang een spelletje aan het spelen waren) kwam ze dan eindelijk naar beneden en was het al snel weer goed. Ze bood netjes haar excuses aan en was gelijk weer vrolijk. Sam, Erin en ik hebben Twister gespeeld (ons favoriete spel), was erg leuk om te doen!Er wasook nog een heel lief momentje toen Erin een arm om me heen sloeg en zei 'Ilse, I love you :)'. Zo schattig.Toen Sarah thuiskwam ben ik Leicester ingegaan. Er was een internationale etensmarkt, érg verleidelijk. Na wat hollandse dropjes gekocht te hebben heb ik Sabrina opgehaald van het station. We hebben treinkaartjes gekocht voor volgende week (de trein naar Londen gaat dan om 05.59 :|) aangezien ze een week van tevoren én gereserveerd 25 pond kosten ipv 80 pond. Vind het openbaar vervoer hier nog steeds belachelijk duur! Na wat geshopt te hebben zijn we lekker gaan eten en hebben we daarna de bus naar mijn huis gepakt. Thuis hebben we een filmpje gekeken en zijn we vroeg gaan slapen.

Zondagmorgen ging om 04.45 de wekker. We zijn er om 05.00 uitgegaan aangezien de taxi op ons zou wachten om 05.50. Ik had nog nooit eerder een taxi besteld maar het is ontzettend handig en helemaal niet duur! Toen we bij het busstation aankwamen was het erg koud, dat is het enige wat ik me herinner haha. Gelukkig was de bus wel warm :) Rond 06.15 startte onze reis naar het Lake District! Na een tussenstop van een halfuur kwamen we om 11 uur aan. Toen ik de eerste heuvels zag werd ik al helemaal enthousiast. Het was zó prachtig! De zon scheen en de schaapjes liepen over de heuvels.. prachtig. Ik zat helemaal in het moment en glimlach nog steeds als ik eraan denk! We kwamen dus rond 11 uur aan in Bowness, een plaatsje aan het Windermere (grootste meer van het Lake District). Ik was hier vorig jaar ook met mama en Charlotte geweest dus het was één en al herkenning. Ik kreeg zo'n fijn gevoel aangezien die vakantie in Engeland zo fantastisch was (en me uiteindelijk ook heeft helpen besloten om au pair in Engeland te worden) en nu liep ik weer op dezelfde plek. Voelde me op en top gelukkig! Na 2,5 uur in Bowness te hebben gespendeerd zijn we met de bus naar Grasmere gegaan. Het was een korte stop van een uur, maar erg leuk om daar ook te zijn geweest. Uiteindelijk zijn we dan naar Keswick gegaan en wat is dat dorpje prachtig zeg!! Als ik daar nog een keernaar terug kan gaan ga ik dat zeker doen. De kerstversiering hing er al en het begon net donker te worden, echt een sprookje. De lokale mensen in de winkels zijn ook zo aardig, ze maken allemaal een praatje met je :-) Sabrina en ik hebben ook onze favoriete supermarkt van Engeland ontdekt, Booths. Het assortiment is ontzettend groot, veel beter dan de Tesco of Asda haha. Ik heb daar wat taartspulletjes en versieringen gehaald voor Sam aangezien hij al over 1,5 week jarig is :D Ben van plan om zelf een taart te gaan maken, ben benieuwd hoe dat gaat worden. Na Keswick zijn we weer richting huis gereden. Om 21.15 kwamen we dan aan op het busstation, en rond 21.30 waren we met de taxi thuisgekomen. Wat een lange, vermoeiende, maar ongelofelijk fijne dag!

Vandaag hebben Sabrina en ik lekker uitgeslapen. Zij was voor een keertje ook vrij op maandag aangezien ze ontzéttend veel heeft gewerkt de afgelopen tijd. Ze past op een jongetje van 1,5, terwijl de moeder haar handen vol heeft aan een tweeling van 2 maanden!! Aangezien haar hostvader twee weken weg was (voor werk) moest zijontzettend veel doen. Gelukkig voelt ze zich daar zo fijn, ben daar erg blij om. Na een ontbijtje heeft Ian ons weggebracht naar Leicester. We hebben ideeën opgedaan voor onze kerstcadeaus (wat aardig goed is gelukt) en ik heb een verjaardagskado voor Sam gekocht. Het is een dik boek met alle verhalen van Road Dahl (de GVR, the witches, the minpins, charlie and the chocolate factory etc etc). Ik denk dat het wel 20 verhalen zijn. Aangezien hij helemaal geen boeken heeft van Roald Dahl moést ik dit hem wel geven. Ik denk namelijk echt dat dit mijn favoriete boeken waren in mijn jeugd, geweldig. Na wat te hebben geluncht is Sabrina weer naar het station gelopen en ik naar huis. Toen ik thuiskwam waren Ian en Erin ook thuis. Erin was ontzettend blij om me weer te zien (had haar al niet meer gezien sinds zaterdagmiddag) dus ze wou graag een knuffel en een kus. Ontzettend lief dat de kindjes zo aan mij gehecht raken, doet me goed!

Al met al was dit een fantastisch maar vermoeiend weekend. Kijk wel weer uit naar volgende week aangezien Sabrina en ik dan twee dagen naar Wales gaan! Ben daar nog nooit geweest en het moet prachtig zijn. De bus wacht ons op om 08.30 in Londen (!) dus de taxi is alweer besteld voor zaterdagochtend. Ik zet mijn foto's trouwens op Facebook en niet op deze site, aangezien het hier soms heel lang duurt voordat mijn foto's erop staan (en ik heb beperkte ruimte). Dus als je mijn foto's wilt bekijken is het een goed idee om een kijkje te nemen op Facebook.

Heel veel liefs en tot snel! X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active