IlseinEngeland.reismee.nl

It's almost time to leave

Lieve allemaal,

Nog 18 dagen en dan is het zover.. op vrijdag 24 augustus stap ik op het vliegtuig richting Engeland! Het komt nu allemaal heel dichtbij, vandaar dat ik nog een blog schrijf met de laatste 'ontwikkelingen'.

In mijn vorige blog zei ik dat ik nog een aantal dingen moest regelen. Gelukkig zijn de meeste dingen nu geregeld! Mijn vliegticket is geboekt, de verzekeringen zijn duidelijk en bijna geregeld en ik heb een idee over hoe ik het ga doen met mijn telefoon in Engeland.

De afgelopen 1,5 maand was heerlijk! Ik heb enorm van mijn vakantie genoten. Zowel thuis als in Frankrijk :-) Voordat ik naar Frankrijk vertrok had ik nog een Skype gesprek met de familie, inclusief de kinderen. Het was ontzettend lief om ze engels te horen praten. Ook al waren ze een beetje verlegen, het was een heel leuk gesprek! Erin liet mij haar poppen zien. Ik weet nog dat ze een hele speciale barbie had, met haar dat naar aardbeien rook :-) Al met al was het een heel leuk gesprek! Na mijn Skype gesprek hebben we nog veel gemaild en op dit moment hebben we ook nog veel contact. De familie is nu voor een paar dagen naar Disneyland Parijs dus nu mail ik even niet met ze. Het is trouwens een verrassing voor de kinderen dat ze naar Disneyland gaan, echt ontzettend leuk! Ze stappen in de trein, niet wetende waar ze naar toe gaan en dan stappen ze uit voor de poorten van Disneyland.. wat een feest moet dat zijn :-)

Verder merk ik heel erg dat ik de afgelopen weken, maar vooral nu, bewust aan het afscheid nemen ben. Ik benafgelopen week langs mijn opa en mijn oom en neefjes geweest. Toen ik daar wegging was ik me er van bewust dat ik ze waarschijnlijk bijna een jaarniet zie.. raar idee. Daarnaast voelt het alsof alles voor het 'laatst' is. De laatste twee weken dat ik Nederlands praat, de laatste twee weken dat ik met euro's betaal, de laatste keer naar de bibliotheek, de laatste keer naar de tandarts, de laatste keer met een groep vriendinnen afspreken, maar ook vooral de laatste twee weken thuis zijn en in mijn bed slapen.

Hoewel afscheid nemen nooit leuk is en ik er ook echt tegenop zie, merk ik dat ik zoveel zin heb in mijn avontuur! Zovoelt het ook echt, dit is mijn avontuur. Ik ga voor het eerst vliegen en dan ook nog eens alleen, ik kom in een land waar mensen een andere taal spreken, ik ga naar school in een ander land, ik neem een telefoonkaartje in een ander land. Al deze dingenzijn spannenden niet in negatievezin! :)Gisteren had ik een barbecue met vriendinnen, wat erg gezellig was. De gespreksstof ging met name over kamers, universiteiten, boeken en werk. Ik vond het erg leuk om aan te horen en ik zou het zelf ook heel spannend vinden als ik naar de universiteit zou gaan. Toch was ik zó blij dat ik dat dit jaar niet ga doen. Ik moet er niet aan denken om over 3 weken weer elke dagmet mijn neus in de boeken te zitten. Dat herinnerde me er eigenlijk weer aan dat ik voor mezelf echt de goede keuze heb gemaakt :)

Verder heb ik nu heel leuk contact met andere toekomstige au pairs! Vooral met Madieke, met wie ik volgende week zelfs een keertje afspreek voor we elkaar zien in Engeland. Het klikt heel goed, en het klinkt heel gek maar door haar (en andere toekomstige au pairs) voelt het alsof ik niet helemaal alleen in England zit. Het voelt toch al erg snel vertrouwd omdat je in hetzelfde schuitje zit en je gaat allemaal door hetzelfde heen. Madieke vertrekt 2 september en ze zit op ongeveer 1,5 uur met de trein van mij af. Sabrina, een duitse au pair, zit op 10 minuten rijden van mij af en met haar klikt het ookheel goed! Overigens ookmet Töni, ook een duitse au pair die in dezelfde stad woont, klikt het ook goed op Facebook :) Zij past straks op een kindje van 4, dus haar kinderen en mijn kinderen zouden waarschijnlijk leuk met elkaar kunnen spelen :)

Ik ben nog steeds heel erg enthousiast over mijn toekomstige familie en over wat ik ga doen. Ik kan niet wachten om te gaan! Ik zal jullie overal van op de hoogte blijven houden :) Ik krijg overigens wel een nieuw telefoonnummer, dus als ik in Engeland ben mail ik die naar jullie door.

Bedankt voor het lezen, het is nog best een lang verhaal geworden! Tot snel!

Heel veel liefs, Ilse

Reacties

Reacties

Madieke

Wat een leuk verhaal Ilse! :) En leuk dat je mij er ook nog in noemt, haha! Hoe jij het beschrijft, zie ik het ook voor me! We gaan gewoon een hele leuke en bijzondere tijd tegemoet :) Wel ontzettend spannend, dat merk ik de laatste dagen ook zeker! Maar het eordt gewoon helemaal leuk! :-D

Ilse

Nou dank je wel :-) Ik ben blij dat ik het zo goed verwoord heb :-) Ik ben het helemaal met je eens en ik voel ook gewoon dat we het erg naar ons zin gaan hebben! :D

aukje

Spannend! klinkt allemaal erg goed. Vind het leuk dat je dit avontuur aangaat :-)

Lisa Smeets

Hey Ilse!

Heel herkenbaar al die laatste dingen! Ik denk nu ook bij alles.. Goh dit zou wel eens de laatste keer kunnen zijn;)

Het lijkt me super leuk om een keer met jou (en Madieke) af te spreken in London! leuk om eventjes nederlands te praten daar:)

Groetjes en veel succes met alle laatste dingen!
en veel plezier en succes bij je gastgezin!

Lisa

Eline Nagelholt

Hoihoi, ik vertrek begin september als u pair naar Londen. Misschien leuk om eem x te contacten? En nog eem vraagje heb jij bij je reisverzekering ook geneeskundige kosten erbij?

Groetjes

Ilse

Hoi Eline! Wat spannend :-) Lijkt me zeker leuk om een x te contacten! Je kan me vinden op Facebook onder de naam Ilse Brasjen. Ja, ik heb bij mijn verzekering alles aangevinkt ;)

Groetjes Ilse!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active