IlseinEngeland.reismee.nl

Hello, new life!

Lieve allemaal,

Daar zit ik dan: in Engeland! Ik kan het eigenlijk nog steeds niet goed bevatten, het is namelijk altijd al mijn droom geweest om in Engeland te wonen. Maar goed ik begin bij de dag van vertrek..

Vrijdag 24 augustus was voor mij de dag waarop ik gedag moest zeggen tegen iedereen. Samen met papa, mama, Charlotte en Tess zat ik in de auto op weg naar Schiphol. Joske kwamen we op Schiphol tegen. Ik had van papa trouwens een hele fijne poncho gekregen als afscheidskadootje, en van Tess en Joske heb ik een bedeltje van de Big Ben gekregen! Echt super lief (ik kijk er heel vaak naar). Nadat we wat hadden gedronken was het toch echt tijd om te gaan. Dit was toch wel het moment waar ik het meest tegenop zag, en uiteindelijk was het ook het zwaarste moment. Ik omhelsde papa en de tranen begonnen over mijn wangen te stromen. Zo ging dat bij eigenlijk iedereen, haha. Na het afscheid liep ik na de paspoortcontrole na mijn gate. Ik liep de poortjes door en dat was voor mij een heel speciaal/symbolisch moment: vanaf dat moment stond ik er helemaal alleen voor.

Het vliegen ging heel goed, het was een avontuur ook al zat ik maar 40 minuutjes in de lucht. Toen ik op het vliegveld London Luton aankwam zaten daar Sarah, Sam en Erin op mij te wachten. Ze hielden allebei twee a4tjes vast, elk met een letter van mijn naam erop. Ontzettend schattig :) De foto staat bij mijn foto's! Eerst was het een beetje wennen maar later spraken ze volop tegen me. Het engels is heel schattig, haha. Ze gaven me ook gelijk kadootjes: van Sam heb ik een zelfgemaakte kaart met een kettinkje gekregen en van Erin heb ik een zelfgemaakte kaart en een knuffeltje gekregen. Ze hadden de kadootjes zelf voor me uitgezocht :)

Het ritje in de auto was ook heel leuk: we reden natuurlijk links. Ondanksdat ik al wel eens in een auto hadgezeten dielinks reed was dit anders omdat dit een engelse auto is met het stuur aan de rechterkant. Raar in het begin maar het went heel snel. Thuis wachtten granny and granddad op ons die het eten hadden klaargemaakt. Ze wonen 15 huizen verderop dus helemaal geweldig. Het zijn ook echt schatten! Ze zorgen ervoor dat je je op je gemakt voelt en dat je je thuis voelt. Na het eten bracht granny de kinderen naar bed (Sarah moest zumba geven) en ik las ze een verhaaltje voor. Sam zei tegen granny toen ik beneden was: 'She is a really nice girl, isn't she?' (dit zei granny tegen mij). Dat gaf me eigenlijk een heel goed gevoel :)

De volgende dag kwamen Sam en Erin mij wakker maken. Helaas voor hen was ik al wakker haha! Maar ze kwamen wel mijn kamer binnen en ze zeiden: Good morning Ilse, would you like to play with us today? :) Nou natuurlijk wil ik dat, dus hup ik zat al om 's morgens 8 am aan de tafelvoetbal. Sarah moest naar de zumba en de kinderen gingen even naar granny. Zo had ik de tijd om te douchen, het huis een beetje te ontdekken etc.

'S middags ben ik met Sarah, Sam en Erin naar het centrum van Leicester geweest. Leicester is echt geweldig. Je hebt heel veel winkels, grote ketens maar ook kleine onafhankelijke winkels. De stad is erg multicultureel dus je komt mensen tegen uit allerlei culturen. Voor de meiden die van Primark houden: er zit een primark met twee etages! Sarah heeft zich lekker uitgeleefd met winkelen en ik heb een telefoonkaartje gekocht (die ik nog steeds moet installeren, haha). We zijn met z'n allen bij John Lewis wat gaan eten en drinken om vervolgens weer verder het centrum te verkennen. Toen we thuiskwamen zat Nanna ons op te wachten. Zij is de moeder van Sarah (granny is de moeder van Ian). Ze zou op Sam en Erin passen omdat Sarah en ik die avondnaar een comdy club zouden gaan. Het is echt ontzettend lief dat Sarah een kaartje voor me had geregeld! Dus om 6.45 pm kwam Hollie (een vriendin van Sarah) naar ons toe en stapten we een hele engelsetaxi in. Je weet wel, met zo'n hoog dak. We reden eerst naar Louise, een andere vriendin van Sarah. In de pub stonden nog iets van 6 andere vriendinnen en toen waren we compleet. Iedereen was zo aardig tegen me. Ze vroegen of ik het eng vond om zo opeens weg te zijn van huis en of ik thuis miste. Na een drankje in de pub (cola met rum) zijn we naar de comedy club gegaan. Ook al verstond ik de helft niet, sommige grappen waren zo leuk. Het waren 3 stand up comedians die de avond vulden. We zaten daar met een glas cola-rum, pizza slices en chips, beter kan niet.

Na de comedy club zijn we naar een bar gegaan, een hawaii bar. Er werd echt fantastische muziek gedraaid: van de spice girls tot michael jackson tot destiny's child. I love it. Iedereen bestelde een cocktail en het was lekker! Ik had een tropical juice mojito besteld, (geen idee wat ze erin hebben gegooid, behalve rum) maar het smaakte goed! We hebben lekker gedanst en rond 00.45 am kwam de taxi ons ophalen om weer terug naar huis te gaan. Al met al een hele gezellige avond :)

Deze dag was ik vrij. Ik had eigenlijk niet echt plannen, totdat Christina (een andere au pair die 20 minuutjes met de trein van mij vandaan woont) mij contacte. We hadden bij de clock tower afgesproken in Leicester, dat is het middelpunt waar iedereen elkaar ontmoet. Ze komt uit oostenrijk en is ontzettend aardig! We hebben wat gedronken en geshopt. Je hebt hier ook hele aparte winkels: zo kan je in een speciale winkel een beer kopen om die vervolgens aan te kleden. De hele winkel hangt vol met tasjes, shirtjes, hoedjes, schoenen, jurkjes etc etc voor de beer!! Echt gewoon een hele winkel! Ongelofelijk. Christina en ik zijn daarna naar de bioscoop geweest (wat heel leuk was) en daarna gingen we weer richting huis. We gaan zeker weer een keer afspreken want ze is zo aardig. Een filmavondje bij haar thuis hebben we al afgesproken :) Nu heb ik net geskypt met mijn familie en Madieke, en straks ga ik nog eventjes tv kijken en dan slapen. Morgen weer een nieuwe dag!

Al met al geniet ik erg van mijn tijd hier. De familie is zo aardig en ze geven me een heel warm welkoms gevoel. Mijn kamer is ook best groot, er is ruimte voor nog 2 personen. Dus als iemand langs wilt komen, no problem! :) De foto's geven een impressie van de sfeer, het huis en de omgeving.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn verdere belevenissen. Heel veel liefs vanuit Engeland! X

Reacties

Reacties

mum

Fijn dat de reis en de aankomst + kennismaken goed is gegaan. Ik had er geen moment aan getwijfeld. Het wordt alleen maar leuker!

Aukje

Ha Ilse,
Klinkt allemaal erg gezelig, fijn hoor! Ook leuk om een eerste impressie te zien van de kids en omgeving. Volgens mij zal je je niet vervelen. Werk je ook nog :-) Volgens mij heb je erg veel mazzel met die oma's in de buurt! Lekker flex. Hier ook alles goed. Druk bezig met het schrijven en vormgeven van mijn website. Ga me woensdag inschrijven bij de kvk. 24 sept. start ik officieel met mijn massage praktijk.
Heel veel liefs van mij en geniet er lekker van.
Oja, ik kan me nog herinneren dat ik alleen door de poort ging van de douane toen ik vakantie werk ging doen in griekenland. Een super gevoel! De wereld lag in mijn handen :-)

Ilse

Hee Aukje, wat een leuke reactie! Ik heb net mijn eerste twee werkdagen erop zitten, zal na het weekend weer een blog posten! (ben vrij op zaterdagmiddag, zondag en maandag en op die dagen heb ik nu al allemaal afspraken gepland ;)) Die oma's zijn zeker fijn om in de buurt te hebben!!
Fijn dat alles goed gaat. Ben benieuwd hoe het gaat met je praktijk. Nog heel veel succes met het creeëren van je website! :)
Heel veel liefs vanuit Engeland! Dikke kus x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active