IlseinEngeland.reismee.nl

Ups and downs

Lieve allemaal,

Ik zit alweer anderhalve week in Engeland, de tijd gaat best snel hier! Daarom is het tijd voor een nieuwe blog. De titel heet ups and downs omdat ik heel veel leuke dingen meemaak, maar omdat er ook een aantal mindere tussen zaten..

Maandag 27 augustus zijn we 's ochtends met de kinderen naar Granny geweest. We hebben daar Ian's broer en zijn vriendin ontmoet wat heel gezellig was. Granny had een hele maaltijd voorbereid voor de lunch en het was heel erg lekker! Met als toetje een zelfgemaakte apple, blueberry and raspberry pie. Met custard uiteraard. Na het eten ontmoette ik Ian voor het eerst, hij kwam namelijk terug van zijn week in Schotland (om te werken). Hij is heel erg aardig en heeft me veel geholpen met mijn vragen! :D

Dinsdag ging Ian weg voor een weekje Monaco (om te werken), dus was ik alleen met Sarah en de kinderen. Sarah had het heel druk omdat ze zaterdag weg zou gaan naar Portugal voor een week (vakantie), en ze wou al haar papierwerk afhebben. Dit betekende dat ik het extra druk had omdat de kinderen nog niet naar school gingen. Gelukkig kon ik ze wel vermaken door naar het park te gaan en spelletjes te spelen :)Dit kon ook niet te lang, want ik moest nog aardig wat huishoudelijke taken doen. Opzich was het allemaal goed te combineren, maar ik kijk ernaar uit als Sam en Erin allebei naar school gaan zodat ik echt tijd heb voor die taken.

Ik heb al wel gemerkt dat de kinderen niet zulke goede eters zijn.. of tenminste, ze eten (nog) niet echt gevarrieerd. Als ik alleen thuis ben en moet koken zijn ze heel kieskeurig in het eten, dus dat vind ik nog een beetje lastig.

Donderdag ging Sam voor het eerst naar school: dat betekende dat ik Erin de hele dag had. We hebben samen wat cakejes gebakken en zijn naar het park geweest. Het was een hele fijne dag tot de avond. Ik had mijn best gedaan om een maaltijd voor de kinderen klaar te maken, dus rond etenstijd riep ik de kinderen dat het eten klaar was. Helaas wou Sam niet aan tafel komen (hij wou per se tv kijken). Toen ik op een gegeven moment de tv uitzette was hij ontzettend verdrietig en boos en begon hij te huilen. Eenmaal aan tafel wou hij niet eten.. hij vond het eten niet lekker en daarnaast stootte hij per ongeluk zijn drinken om. Alles lag op de vloer en daar moest hij nog meer om huilen. Het was gewoon 1 grote puinhoop. Ik voelde me echt ellendig omdat ik ten eerste zo mijn best had gedaan met eten, net die middag de vloer had gedweild, mijn best deed om het op te lossenen nu ging alles helemaal mis. Sam wou per se dat Granny langs zou komen, die heb ik dus maar gebeld. Ze kwam langs en stelde mij op mijn gemak :) Ze zei dat dit vaker voorkwam in het begin met nieuwe au pairs omdat de kinderen gewoon nog erg moeten wennen en ze het liefst iemand in de buurt hebben die ze goed kennen en vertrouwen. Granny heeft meegeholpen om ze in bed te stoppen en toen was het eindelijk rust.Na die avond dacht ik wel even: waar ben ik aan begonnen? Begon een beetje te twijfelen aan mezelf, aan mijn kunnen. Gelukkig bestaat er zoiets als whatsapp en Skype wat me heel erg goed doet!!

Vrijdag was weer een normale werkdag. Zaterdagochtend bracht ik de kids naar Granny, had nog even wat gestreken en toen was ik vrij! Ben met de bus naar Leicester gegaan want daar had ik afgesproken met Sabrina, een duitse au pair. Ik heb haar de stad een beetje laten zien, we hebben wat gedronken en gegeten in een restaurant. Het was een hele fijne dag :D Zondag ben ik naar Nottingham geweest met Töni, Patrycja en Marie. Ik had ze nog nooit in het echt onmoet maar ook zij waren heel erg aardig. We hebben heel veel bezocht die dag. Eerst hebben we een beetje door de stad gelopen om vervolgens te eten in een pub. Dit was geen normale pub, maar een gothic pub. We liepen er langs en we dachten: dit moeten we meemaken. Eenmaal in de pub was alles donker en de obers/serveersters waren allemaal gothics. Toch was het eten erg lekker en was het een ervaring om nooit te vergeten haha! Het toilet bijvoorbeeld was echt niet te vinden. Je moet je voorstellen dat je een wand hebt met allemaal (nep) boeken erin. In die wand zit een deur verstopt (je moest tegen de boeken duwen) die naar het toilet leidde. Interesting.

Daarna zijn we naar het VVV kantoortje gegaan voor wat informatie om vervolgens naar de Caves te gaan. Dat zijn een soort grotten onder Nottingham. We hebben een toer gekregen met een gids die gelukkig zeer duidelijk engels sprak. Het was ontzettend interessant en ik ben blij dat we dit gedaan hebben. Daarna zijn we naar de Galleries of Justice geweest. In het begin kregen we een soort toneelstukje over Robin Hood en zijn vijand (een of andere sherrif). Daarna konden we door het museum lopen. Dit was soms best eng aangezien er allemaal martelvoertuigen van vroeger stonden. Ook waren er medewerkers verkleed als vroegere personen zoals beulen etc. Die konden zomaar ineens in een gangetje staan... gelukkig was het echt de moeite waard :) Na dit museum zijn we doorgelopen naar het kasteel. Dit hebben we niet bezocht, maar we hebben wel de oudste pub van Engeland bezocht. Het is echt een hele schattige pub! Ik zal er snel een foto van op internet zetten. We zijn daarna weer met de trein terug naar Leicester gegaan en toen was het alweer avond.

Vandaag heb ik de jarige Christina ontmoet in Leicester. Ze moest werken, dus we konden maar een uurtje bijkletsen. Toch was dit erg leuk :) Verder heb ik veel dingetjes geregeld/opgezocht en programma's terug gekeken. Morgen begint er namelijk weer een werkweek.

Wat wel heel leuk is om te vertellen is dat Dieuwke mij komt opzoeken over twee weken!! We gaan 2 dagen naar Londen met overnachting in een hostel. Sabrina, de duitse au pair, gaat ook met ons mee. Daarna gaat Dieuwke met mij naar Leicester om twee nachten bij mij te slapen. Ik heb er ontzettend veel zin in, kan niet wachten om haar te laten zien waar ik verblijf en om weer met iemand in het echt (en niet via Skype) Nederlands te praten :)

Ik geniet heel erg van mijn tijd hier, ook al verlang ik op sommige momenten toch wel naar thuis. Ik hoop dat het gewoon een kwestie van wennen is en dat ik op den duur gewend ben aan de routine en aan de mensen. De familie is ontzettend aardig voor me en dat vind ik heel fijn. Over een weekje gaat Erin naar school dus dat geeft vast meer routine :)

Heel veel liefs en tot snel!

Reacties

Reacties

Ilse

Fijn dat je het zo leuk hebt Ils! Leuk dat je met andere au pairs op pad gaat. En die 'downs' zal iedereen wel hebben hoor, ligt echt niet aan jou. Jammer voor die kinderen dat ze niet zulke goede eters zijn, missen ze jouw kookkunsten.. :p

Hoe vind je het nou om continu Engels te praten, went het al een beetje? En ken je Leicester al goed? En moet je Sam en Erin met de auto naar school brengen ofzo?

Heel veel liefs van je naamgenootje:D

Laura

Heee Ilse,
Het gaat vast allemaal goedkomen!
Lukt het een beetje met de Engelse taal?
En wat leuk dat je ook andere au-pairs ontmoet :)!
Heel veel liefs uit Dalfsen!

Ilse

Hi Ilse en Laura,

Leuk, jullie reacties! :) Vandaag was een hele fijne dag, voelde me heel erg op mijn gemak en heb leuke dingen gepland! Ian was vandaag de hele dag thuis en raad eens - toen we aan het eten waren met z'n allen (Ian had gekookt) zei Sam: I really want granny to come... (met een zielig gezichtje erbij). Het ligt dus echt niet aan mij, haha!! De kinderen gedragen zich bij mij net zoals bij hun ouders dus dat is echt heel fijn. Heb nu ook gezien dat ik echt niet over me heen moet laten lopen want de kinderen zijn slim en gebruiken soms hun tranen om dingen voor elkaar te krijgen.. maar ik heb ze door hoor, haha!! :)

Het koken gaat geloof ik ook steeds beter. Weet steeds meer wat ze lekker vinden, alhoewel ik thuis toch echt anders kook. Heb nog zo'n leuk kookboek meegenomen, hopelijk mag ik ze een keertje een recept serveren :)

Het engels praten gaat heel goed! Je raakt er heel erg aan gewend. In het begin verstond ik de kinderen niet altijd even goed, nu versta ik ze bijna altijd. Ze helpen me ook heel erg als ik (bijvoorbeeld) vraag hoe de wasknijpers heten in het engels (pegs :)). Dan vertellen me ze het woord of ze laten me iets zien. Ben nog wel van plan om een taalcursus te volgen, het is er alleen nog niet van gekomen om dat te regelen! Komt binnenkort waarschijnlijk, moet eerst maar eens kijken hoe het gaat als Erin op school zit.

Leicester ken ik voor mijn gevoel al aardig goed! Ik weet eigenlijk wel alle bekende winkels te vinden. De stad is heel groot, maar wel compact en gezellig. Ook heel multicultureel.

Sam en Erin breng ik lopend naar school, it's a 15 minute walk. Auto rijden doe ik hier niet, ben ik eigenlijk ook niet van plan... vind het al lastig om met oversteken goed te kijken hihi. Kijk altijd eerst naar links (terwijl je hier altijd eerst naar rechts moet kijken). Daarnaast rijden ze hier als kippen zonder koppen de wegen over dus erg op mijn gemak zal ik me er niet voelen. Plus het feit dat je heeeeeeeeeeeeel vaak de hellingproef zou moeten doen haha!

Ik laat snel weer wat van me horen, ik geniet echt van alles en ben blij dat ik hier zit (hoewel ik jullie natuurlijk ook soms mis). Dikke kus! X

Martine

Ha Ilse,
Voelt allemaal goed zeg! En volgens mij doe je het allemaal ook erg goed. Je hebt al leuke contacten opgedaan met de andere aupairs zeg en wat een leuke kamer heb je!
Schrijf lekker van je af als je een dipje hebt, dat helpt. Had je je adres nu ook ergens neergezet, dan kunnen we nog eens schrijven:) Liefs, Luka, Sijmen, Wilfred en Martine

Stijn

Hoi Ilse,

Hoe gaat het met het oppassen?
Vind je het leuk daar?
Hoe zijn de kinderen?

Liefs,
Stijn
Anne
Gert
Lot

Ilse

Wat een leuke reacties :D

Martine het adres is:

Ilse Brasjen
131 Letchworth Road
LE3 6FN
Leicester
United Kingdom

Hoi Stijn, Anne, Gert & Lot!
Hier gaat alles goed. De kinderen zijn hartstikke leuk, hoewel ik het in het begin nogal lastig vond om te weten hoe met ze om te gaan. Het was nog een beetje aftasten en ze zochten mijn grenzen op (niet op het gebied van boosheid, maar meer op het gebied van: op welke manier krijg ik snoepjes, etc). Verder zijn het echt schatjes! Ik vind het super leuk hier, voel me echt helemaal thuis. Het is leuk om met andere au pairs af te spreken en om wat van Engeland te zien want het is prachtig. Toch mis ik het wel om op jullie te passen hoor! Hoe is het op school? Gaan jullie al snel op kamp?

Liefs x

mom

Hi, wat een verhaal, leuk om te lezen, ben even weer in Londen. Je moest vast nog wel even aan me denken in de St Pauls cathedral met het koor........
Over precies een maand varen we op de ferry naar je toe.
Hugs & kisses

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active