IlseinEngeland.reismee.nl

Life is great

Lieve allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel! Ik zit hier nu bijna drie weken en de tijd vliegt voorbij.. gelukkig is dat een goed teken denk ik :)

Ik moest even in mijn dagboek kijken wat ik ook allemaal weer heb gedaan, dus daar komt nu een kort verslagje van. Mijn tweede week was eigenlijk heel fijn. Sam ging hele dagen naar school, ik had Erin verder de hele dag. Dat ging allemaal heel goed. Ik merk steeds meer dat de kinderen mij beter leren kennen en ik hen. Ze zijn niet meer verlegen en dat vind ik fijn. Ze behandelen mij als een soort zus en ik zie hen alsof het mijn nichtje en neefje zijn.

Zaterdag ben ik met Ian, Sam en Erin naar een mountainbike fietswedstrijd geweest. Eerst gingen we naar granddad, hij leeft in een dorpje hier 45 minuten met de auto vandaan. Het ritje in de auto vond ik alleen al geweldig. Wat een uitzichten!! Helaas wou Erin de CD van Thomas the Train (jullie kennen hem allemaal wel: een locomotief met een smiley-face) op, dat is een CD waar ze muziek en verhaaltjes combineren. Ik geloof dat ik nu al de hele CD uit mijn hoofd ken haha! Granddad is een hele aardige man, die veel kan vertellen. Hijhad het ook steeds over Holland, hij was daar namelijk een aantal keer geweest. De uit elkaar gevallen fietsen aan het hangslot langs de grachten stond hem nog het meeste bij - dat vond hij maar raar geloof ik haha. Sam deed mee aan de race, en ik hield mijn hart vast. Hij was een van de jongere deelnemers en hij zei in de auto: I am going to be the winner! Or the second one. Nou... hij werd dus laatste. Ik geloof dat hij het iets had onderschat. Gelukkig maakt dat helemaal niet uit en was hij blij met zijn race en zijn goodiebag. Het weer was trouwens prachtig! Na de race gingen we lunchen in een restaurant, erg lekker. Daarna ging Ian Sarah en Nana (grandmum, called Anne) ophalen op het vliegveld. Ik ging met opa en de kids naar opa en oma's huis. Na wat lekkere fish & chips kreeg ik nog een kadootje van Sarah uit Portugal: chocola met caramel bonbons, hmm. Erg attent dat ze wat had meegenomen :)

Zondag ging ik met wat andere au pairs naar Leicester om de geschiedenis van Leicester wat meer te ontdekken - althans dat was het plan. Drie au pairs kende ik nog niet, Töni wel. Het was heel gezellig, hoewel ik twee van de 'nieuwe' au pairs een beetje apart vond. Ze komen uit Slowakije en de één is heel stil en de ander spreekt te veel (en alleen maar over films). Ze vond musea maar niets, het door de stadwandelen vond ze ook nietsen zeging het liefst naar de bioscoop. Helemaal prima, alleen ik denk dat ik haar niet meer zo vaak ga opzoeken :') Ze is een zomer au pair en gaat over een weekje alweer weg. De andere stille au pair was oké - hoewel ik niet echt hoogte van haar kreeg. Dan hebben we nog een oostenrijkse au pair Lisa en zij was hartstikke aardig en leuk. Na wat musea, de kathedraal, de klokkentoren en het park hadden bezocht hebben we geluncht en zijn we door de stad gaan lopen. Al met al een leuke dag!

Maandag ben ik naar Ringstead gereisd. Het was best een reisje maar het was het absoluut waard! Ik ben met Sabrina een hele dag gaan fietsen - en dan niet op die oma fietsen maar op echte fietsen die bestemd zijn voor het heuvelachtige gebied. Want ja dat was het zeker: heuvels!! De heenweg ging hartstikke goed - we gingen bergafwaarts haha. Toen kwamen we in een heel schattig dorpje waar we wat hebben gegeten en waar we de kathedraal hebben bezocht. Ook hebben we verder in kleine boetiekjes gekeken. Daarna was het weer tijd voor de terugreis - het begin was oke maar daarna niet meer! 2 uur lang heuvels op fietsen met wind tegen. Maar ach ik stond er positief in en kon alleen maar langer van het uitzicht genieten. Wat was het mooi! Oh en we fietsten niet op fietspaden (want die hebben ze hier bijna niet) maar op autowegen, gras en modder. Avontuurlijk hoor :) In totaal hebben we ongeveer vijf uur gefietst en het was het waard!

Deze week gaat hartstikke goed. Erin gaat naar school wat betekend dat ik de ochtend heb om lekker rustig aan te doen en het huis netjes te maken. Ik zet mijn Ipod in de muziekspeler, zet de volumeknop omhoog en dan komt het huis wel schoon :) Sarah en Ian proberen de kinderen zo vaak mogelijk zelf naar school te brengen en op te halen dus dat hoef ik niet heel vaak te doen. Maar als ik het doe dan geniet ik er echt van. De weg naar de school is al heel leuk om te lopen, en als Erin dan met een stralend gezichtje naar me toekomt met haar nieuwe tekening die ze heeft gemaakt word ik ook helemaal blij. Daarnaast heb ik een Engelse bankrekening geopend omdat dat wel zo makkelijk is. De medewerkster bij de bank heette Ida M'Boob en Ian en ik konden onze lach bijna niet inhouden :) !

Op dit moment verheug ik me ontzettend op het weekend - ik ga naar Londen en Dieuwke komt me vergezellen voor drie nachtjes! Ik heb er zo veel zin in :) Daarnaast heb ik een hele mooie reis (van twee dagen) door Noord-Wales gezien. Sabrina en ik willen die gaan doen in November. Het is een busreis en best prijzig maar we hebben het er voor over - we gaan dan zoveel bezoeken/zien/doen dat het allemaal de moeite waard is. Ik houd jullie op de hoogte!

Verder nog een paar dingen die me hier opvallen:

- Ze eten hier 's ochtends heel vaak porridge. Het is melk met granen en dat warm je dan op in de magnetron. Een soort pap dus. Ben ik thuis niet gewend maar hier eet ik lekker mee!

- Zodra er 1 zonnestraaltje door het raam naar binnen valt is iedereen hysterisch en moeten alle zomerkleren uit de kast getrokken worden.

- Sam noemt Erin vaak 'sausage' en dat vind ik schattig :)

- De heren zijn hier heel attent - zo laten ze je voorgaan als je in de trein wilt stappen. (Daar kunnen de hollanders nog wat van leren!)

- De verkopers in een winkel zeggen hier 'Cheers' als je weggaat. Ik dacht altijd dat je dan 'Thank you' of 'bye bye' zegt maar het is dus Cheers. Daarnaast groeten ze je vaak met 'Hiya' wat zoiets als 'Hi you' betekent.

Daarnaast wil ik nog even heel veel succes aan de ploeterende studenten wensen - het begin is denk ik nooit makkelijk maar ik denk dat je er aan went. Ik vind het nog steeds raar dat jullie nu allemaal studeren en ik hier zit. Ben stiekem wel heel blij hoor, als ik hoor dat jullie 200 blz in de eerste week moeten lezen.. ach dat staat mij ook nog allemaal te wachten.

Ik schrijf snel weer een verhaaltje! Reacties zijn zeer welkom - elke vorm van contact met het thuisfront waardeer ik :) En mocht je dit lezen als aankomend au pair(of je twijfelt) enje hebt vragen, dan mag je me altijd mailen! Mijn mailadres is ilsebrasjen@hotmail.com

Heel veel liefs, dikke kus vanuit Leicester x

Reacties

Reacties

Marielle numan

Hoi Ilse,

Wat leuk je blogs te lezen. Fijn dat je een leuk gezin hebt getroffen en wat heb je al veel gedaan in drie weken! En die foto's van die taarten en andere baksels op facebook....mjamm!!! Geniet ervan en houd ons op de hoogte:)
Groetjes, marielle
Ps. Niet onzeker zijn hoor, je bent supergoed met kinderen!!!

Ilse

Hee Marielle,

Wat een leuk berichtje! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden :) Hier gaat nog steeds alles heel erg goed - ook met de kinderen. De onzekere momenten zijn gelukkig zo goed als weg :) Bedankt voor je lieve berichtje.

Liefs! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active