IlseinEngeland.reismee.nl

'I am not telling you!'

Lieve allemaal,

Toen ik een titel voor dit verhaal moest verzinnen wou ik eigenlijk een quote kiezen die ik geregeld hoor. Ik moest gelijk denken aan 'I am not telling you'. Dit hoor ik eigenlijk dagelijks. Wanneer ik Erin of Sam ophaal van school, dan vraag ik altijd 'hoe was je dag'? 'Met wie heb je gespeeld?'. Het antwoord dat ze áltijd geven is dan: I AM NOT TELLING YOUUU! Want ja, ze moeten van school naar huis 'scooten' (steppen), en dat duurt wel 15 minuten!! Ook zijn ze moe en willen ze niet lopen. Na veel gepuf en geklaag zijn we dan eindelijk on top of the hill en duurt het nog maar even voordat we thuis zijn. Eenmaal thuis lijkt het alsof ze 100 energy drankjes hebben gedronken en is van moeheid niets meer te bekennen. 'I played with Elise today!!' 'I painted a picture of an elephant!!'. Daar komen dan alle verhalen die ik rustig aanhoor :)

Dit weekend was ontzettend leuk! Zaterdagmiddag heb ik even alleen gewinkeld in Leicester. Vond dat heel fijn, zo kon ik wat kleinere winkeltjes ontdekken die je eigenlijk niet met meerdere mensen bezoekt. Zo heb ik een soort van natuurwinkel/ de Tuinen winkel gevonden en ben er helemaal blij mee! Ze verkopen hier alles natuurlijk/biologisch en dat mis ik toch wel hoor. Heb er heerlijke Yogi tea gekocht en hopelijk houdt dat me warm de komende weken :) Het begint hier namelijk echt koud te worden - 's ochtends gaan de kinderen met handschoenen en mutsen de deur uit. Die middag had ik afgesproken met Christina om naar de film te gaan. We hadden allebei heel erg zin in de film, maar waren tegelijkertijd ook een beetje op ons hoede. We lazen recenties dat je er 'weken niet van kon slapen', dus we waren benieuwd. Toen we het kaartje kochten vroegen we toch maar even aan de kaartjesverkoper of hij de film gezien had en of er geesten in voorkwamen. Nou hij had de film gezien en hij zei dat er niets in voorkwam met geesten of het bovennatuurlijke. Zo konden we met een gerust hart de zaal in. Voordat de film begon kregen we allemaal trailers te zien van paranormal activity etc, toen begonnen we weer een beetje te twijfelen over de filmkeuze haha! Gelukkig begon de film daarna en was het niet té eng. Het was wel heel spannend en je zat de hele tijd op het puntje van je stoel, maar ik denk dat dat juist goed is. Na de film zijn we heerlijk tapas gaan eten en daarna ben ik weer naar huis gegaan. Al met al een hele geslaagde middag!

Zondagochtend ben ik met de trein naar Oxford gereden. Het duurde 2,5 uur maar dan heb je ook wat. In Oxford ontmoette ik Madieke en dat was zo'n leuk weerzien! Heerlijk om mooie plaatsjes te bezoeken en Nederlands te praten. Het regende wel de hele dag, maar ondanks dat hebben we zo genoten. Eerst zijn we naar de Christ Church gelopen. Ondanks de regen was het echt prachtig. Madieke en ik waren helemaal enthousiast omdat hier stukjes uit Harry Potter zijn opgenomen. Na een zwerm van toeristen konden we dan eindelijk de trappen zien waarop ze lopen. Ook de grote hal mocht niet ontbreken! Je weet wel, die zaal met de lange tafels waar ze altijd eten. Ik geloof dat deze hal meer een inspiratie was want in de film is alles veel groter. Natuurlijk wordt er heel veel bewerkt, maar het was heel leuk om de hal in het echt te zien. Madieke en ik hebben er nog geprobeerd een foto van ons tweeën te maken, maar dat lukt niet echt aangezien je de hele tijd moet doorlopen omdat de mensen achter je anders gaan klagen.. de foto is wel gelukt ook al zie je maar een heel klein mini beetje van de zaal haha. Verder hebben we nog wat rondgelopen in de kerk en het verdere gebouw, het was echt heel mooi. Ik zal Oxford zeker nog vaker willenbezoeken want ik heb nog lang niet alles gezien. En het is natuurlijk een goed excuus om Madieke op te zoeken ;) Na dit bezoek was het alweer wat laat en zijn we richting de trein gelopen. Madieke woont namelijk in Pangbourne, ongeveer 40 minuutjes van Oxford af. Toen ik bij haar huis aankwam was ik even in een grote shock. Wat een huis!! Zo groot.. jeetje. Het is echt zo'n amerikaans huis wat je altijd bij cribs ziet haha. Madieke woont samen met Jim, Sarahh en drie al wat oudere meiden: de jongste is 8 en de oudste 13. Ik werd heel gastvrij ontvangen en we konden zo aanschuiven. Ik heb heerlijkerijst met kip gegeten wat Sarah hadgekookt. Madieke,als je het recept nog een keertje kan bemachtigen zou ik het graag willen hebben :) Madieke had me al gewaarschuwd dat haar kinderen best wel heel erg verwendzijn, en eigenlijk zag ik dat meteen. Vooral bij de oudste was het heel duidelijk. Het is heel raar dat jeallebeiau pair bent maar toch zo'n andere ervaring/ dagelijks leven hebt. Het is heel anders maarik weet zeker dat het allebei leuk is. Na het eten zijn we een filmpje gaan kijken en daarna gaan slapen.

De volgende ochtend was het debedoeling om te wandelen in de omgeving. We hadden al helemaal een route klaar liggen, maar toen viel ons plan letterlijk in het water. De regen kwam met bakken uit de hemel vallen dus hadden we besloten om niet te wandelen. Wegaan het zeker nog een andere keer doen want denatuur daar is zo prachtig! Kon al een beetje meegenieten vanuit de trein :)We hebben rustig aangedaan en wat dingen opgezocht op internet. Zo willen we graag naar het concert vanJessie J waar nog kaartjes voor zijn - jammer genoeg lukte het niet met mijn bankpas dus dat moeten we nog even regelen. Ook een reisje naar de Cotswolds en een dagje naar de opnamestudio van Harry Potter in Londenstaan nog op het programma.We zijnnog even haar dorpje ingelopen en toen was het tijd om te gaan. De reis terug duurde namelijk 4 uur, dus was uiteindelijk om half 7 weer thuis. Heb echt een fantastischweekend gehad!

Aankomend weekendhou ik een movienight met Christina bij mij thuis, om vervolgens samen de volgende dag naar Stamford te gaan. Moet een heel mooi plaatsje zijn, ben benieuwd! Maandag heb ik dan nog een lunchafspraak met Töni, want zij gaat met haar gezin voor 2 maanden naar Zwitserland omdat haar gastmoeder daar moet werken. Een hele onderneming, maar gelukkig heeft ze er zin in. Dinsdag ga ik met de familie naar een circus hier in de stad. Ze hebben me meegevraagd dus dat is hartstikke aardig van ze! Granny en granddad en wat vrienden gaan ook mee dus het wordt vast een dolle boel.

Dan kan ik ook nog zeggen dat ik over twee weken een engelse test heb om te bepalen hoe hoog mijn niveau is. Als het goed is start ik daarna met de engelse lessen, heb er heel erg veel zin in. Ik kan ook zeggen dat ik over twee maanden naar het Lake District ga, samen met Sabrina. Kijk er erg naar uit want het is daar prachtig! En papa en mama komen over 3 weken natuurlijk - kijk daar ook erg naar uit :)

Heel veel liefs en tot volgende week! X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active