IlseinEngeland.reismee.nl

A lovely week

Lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat op mijn blog heb geschreven, de tijd gaat zo snel!

Vrijdag kwam Ian voor 1 dagje thuis, dat was erg fijn voor iedereen. Hij heeft me vrijdagavond naar zumba en bokwa les gebracht. Sarah heeft deze lessen in haar studio gegeven en ik vond ze erg leuk! Bokwa is nog wel heel ingewikkeld soms, kijk maar eens op youtube. Je moet heel veel onthouden en er wordt met signalen gewerkt (welke pas je dan en dan moet doen). Best wel lastig maar het was heel leuk, fijn om weer even te dansen. Ik ben van plan om elke maandagmorgen zumba te doen. Ik kan dan met Sarah meerijden en zelf weer terug (met de bus natuurlijk hihi).

Afgelopen weekend was een erg fijn weekend. Zaterdagochtend moest ik zoals gewoon nog werken tot 1 uur. Er was een festival in het park achter ons huis, erg kindvriendelijk ook. Ik ben dus met de kindjes naar Western Park gegaan om daar in de speeltuin te spelen, dekraampes te bekijken en omde live-muziek bandjes te beluisteren. Het weer was ook geweldig, dus daar heb ik ook erg van genoten. Rond 1 uur kwam Sarah naar het park want ze moest daar ook een workshop geven. Vanaf dat moment begon mijn weekend en ik had er zin in! Ben eigenlijk gelijk het centrum ingegaan om Christina te ontmoeten op het station. Op zaterdag is het trouwens zó druk in de stad, ongelofelijk. Ben er het liefste dan niet, maar moest toch even :) Samen met Christina heb ik wat gedronken en kaartjes gekocht voor een aantal treinreizen. Daarna zijn we naar mijn huis gegaan om vervolgens een pizza te bestellen. Het was heel grappig om een pizza te bestellen aangezien ze echt heel veel vragen stellen, en door de telefoon engels luisteren of praten is toch wat anders dan in het echt. Maar het is uiteindelijk helemaal gelukt en de pizza was heerlijk! Ondertussen hadden we een filmpje gekeken. Die avond bleef Christina bij mij slapen, we zouden de volgende dag namelijk naar Stamford gaan.

Zondag werden we rond 9 uur wakker, héérlijk uitgeslapen. We zijn na het ontbijt richting het station gelopen, om vervolgens de trein naar Stamford te pakken. Ik had eigenlijk geen verwachtingen van het dorpje omdat ik er nog nooit van gehoord had. Het is 40 minuutjes met de trein van Leicester en je hoeft geen één keer over te stappen: perfect dus :) Eenmaal aagekomen stond ik eigenlijk best wel versteld: wat een prachtig dorpje! Echt heel sfeervol, mooie parkjes en rivieren.. leek wel een sprookje. We hebben eerst in wat winkels gekeken om vervolgens op de Franse markt een kijkje te nemen. Ik waande me even weer helemaal in Frankrijk. Bonjour, Au revoir... en heerlijke franse broden en lekkernijen! We hadden echt geluk dat op deze dag de franse markt was :) Na een bezoekje aan het vvv-kantoortje hadden we besloten om een wandeling in de omgeving te maken. Het was mooi weer en we hadden er allebei zin in. Het was een hele avontuurlijke wandeling aangezien we door gras, graan en modder moesten lopen. Hup het weiland in, hup het weiland weer uit. Gelukkig stonden er overal paaltjes van 'public footpath' dus het was wel voor ons bestemd. Toch was het een beetje raar om zo door de weilanden te lopen. Op een gegeven moment moesten we ook over een hek klimmen om door een veld met stieren te lopen... dat gedeelte van de wandeling vond ik niet zo leuk haha. Gelukkig waren de dieren heel erg gewend aan mensen en deden ze ons dus ook niets :) Wat heb ik genoten van die wandeling zeg! We liepen niet alleen door de natuur, maar ook door een ander prachtig engels dorpje. Ik zal de foto's op Facebook en mijn blog zetten. Na drie uur zat onze wandeling erop en zijn we richting het station gelopen. We waren allebei best moe en aangezien het al donker begon te worden leek dit ons een verstandige keuze. Rond half 8 was ik thuis en na wat eten ben ik heerlijk gaan slapen.

Maandag was een hele rustige dag. Nanna (moeder van Sarah) bleef bij ons slapen van zondagavond t/m dinsdagochtend. Ian was namelijk weg, en de vader en moeder van Ian ook (die normaal gesproken op Sam en Erin passen op maandag). 'S middags heb ik geluncht met Töni, die dinsdag voor twee maanden met haar familie naar Zwitserland zou vertrekken. Vind het erg jammer dat ze nu weg is omdat we het heel goed met elkaar kunnen vinden! Vooral onze Yogi Tea obsessie was een fijn gespreksonderwerp dat ik alleen met haar kon delen haha. Gelukkig komt ze eind november weer terug en hebben we afgesproken dat we twee december met nog 4 andere au pairs gaan christmas shoppen, high tea'en en light touren door/in Londen. Wordt vast hartstikke leuk. Na de lunch heb ik nog even wat spulletjes gehaald in de stad, bijvoorbeeld briefpapier. Suzanne heeft me namelijk eenbrief geschreven van8 A4-tjes lang! Ik kan nu zeggen dat ik mijn brief voor haar net heb afgerond, morgen gaat die op de post :) Erg leuk om te ontvangen trouwens.

Daarnaast heb ik nog post ontvangen van oma, ze heeft me al drie kaartjes gestuurd in deze zes weken wat ik ontzettend leuk vind! Ook van Mariëlle, Bram, Rens en Tatum (oppasgezin in Nederland) heb ik een heel pakket ontvangen met brieven, tekeningen, verhaaltjes en nog meer tekeningen. Ontzéttend lief, ik stuur snel iets terug :) De tekeningen en kaartjes hangen iniedergeval op mijn kamer.

Maandagmiddag had ik ook nog even geskypt met Marlies. Erg fijn om haar weer even te zien :) Helaas was de verbinding heel slecht, we moeten het dus echt nog een keertje doen! Dat komt vast wel goed. Nu is het alweer vrijdag en verheug ik me erg op het weekend. Ik ga dit weekend naar Stratford upon avon, het dorpje waar Shakespeare is geboren en getogen. Ik heb er samen met drie andere Nederlandse au pairs een hostel geboekt dus het wordt vast heel gezellig!

Volgende week donderdag heb ik een engelse test op het Leicester College zodat ze kunnen zien in welk niveau ik straks lessen kan gaan volgen. Ik ben benieuwd, heb eigenlijk ook wel weer zin om wat te leren. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. En nu komt het weekend van 20 oktober ook wel heel erg dichtbij... dan zie ik papa en mama weer! Erin heeft er trouwens ook heel erg veel zin in dat ze komen. Telkens vraagt ze: 'when are your real parents coming?'. Heel schattig. Oh en ze vindt de foto van Ips op mijn kamer zooooo schattig haha! Jammer dat hij niet mee kan naar Engeland :)

Een hele dikke kus vanuit Leicester! X

Reacties

Reacties

Harriëtte

Prachtig verhaal!:) Het klinkt allemaal superleuk, fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!

Ilse

Dank je wel :) Hoe is het met jou verder? Hoe is je nieuwe gezin? X

Jildau

See you tomorrow! Haha

Suzanne

Weer een super leuke blog! vooral mee doorgaan, zo kunnen we mooi meegenieten met al je avonturen in Engeland :-D
Fijn dat je de brieven leuk vond!! Net bij thuiskomst na school zag ik een enveloppe liggen, ik dacht gelijk 'heee misschien een brief van Ilse!!' maar helaas haha. Ben benieuwd wanneer ik je brief zal ontvangen!

Xxxxxxx suus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active